Svjetska sedmica dojenja održava se prve sedmice augusta svake godine, uz podršku SZO, UNICEF-a i brojnih ministarstava zdravlja i partnera iz civilnog društva.
Tema za 2024. je “Smanjenje jaza: podrška dojenju za sve”.
Kampanja će proslaviti dojilje u svoj njihovoj raznolikosti, tokom njihovog putovanja dojenja, dok će prikazati načine na koje porodice, društva, zajednice i zdravstveni radnici mogu imati leđa svake dojilje.
Ove godine SZO želi zaista odati priznanje majkama koje doje, osigurati da ih se vidi i čuje te podijeliti ljudska iskustva o dojenju i važnosti podrške na više nivoa.
Ova podrška uključuje:
- Politiku i stavove koji vrednuju žene i dojenje
- Sistem zdravstvene zaštite naklonjen ženama i dojenju
- Poštovanje autonomije žene i njenog prava na dojenje bilo kada i bilo gdje
- Solidarnost i podršku zajednice
Postoje akcije koje svi možemo preduzeti i koje pomažu ženama da doje koliko god žele.
Tema kampanje glasi: “Podrška dojenju za sve”.
Ključne poruke
- Ove Svjetske sedmice dojenja cijenimo majke koje doje i osigurajmo im podršku koja im je potrebna.
- Podrška dojenju dolazi u više oblika – od osoblja koje pozdravlja dojenje u vašem lokalnom kafiću do korisnih savjeta zdravstvenog radnika ili zaštite materinstva iz vaše vlade. Sve ovo pomaže u zaštiti zdravlja i prava žena i beba.
- Žene posvuda imaju pravo na savjetovanje o dojenju s poštovanjem od strane obučenih zdravstvenih radnika, kao i na zakone i politike poput porodiljskog odsustva i odredbe kao što je plaćeno slobodno vrijeme kada se vratite na posao.
- Svi mi možemo pomoći da se žene osjećaju sposobnim da doje bilo kada i bilo gdje – i da radimo na poboljšanju položaja i stanja žena kod kuće, na poslu i u javnom životu.
Šta je potrebno za podršku mamama
- Podrška ženama da doje bilo kada i bilo gdje, kako bi se to normaliziralo i ne osudilo u javnom životu
- Efikasna porodiljna prava koja ne primoravaju žene da biraju između porodice i posla
- Obučeni zdravstveni radnici koji mogu pružiti korisnu podršku pri dojenju s poštovanjem
- Kraj eksploatatorskih promocija mlijeka za bebe u svim kontekstima
#WBW2024 će se fokusirati na preživljavanje, zdravlje i dobrobit. Pokazat će potrebu za poboljšanjem podrške dojenju kako bi se smanjile nejednakosti koje postoje u našem društvu s posebnim fokusom na dojenje u vremenima vanrednih situacija i kriza.
Dojenje može djelovati kao izjednačavanje u našem društvu i moraju se uložiti napori da se osigura da svi imaju pristup podršci i mogućnostima za dojenje. Od suštinske je važnosti da niko ne ostane iza posebno ranjivih majki kojima je možda potrebna dodatna podrška kako bi se smanjile nejednakosti u dojenju. Podrška ciljanoj publici uključujući učesnike duž Toplog lanca dojenja; organizacije civilnog društva, vlade, kreatori politika, zdravstveni sistemi, radna mjesta, zajednice i roditelji će biti angažovani da premostiju jaz u nejednakostima u dojenju i podrže dojenje za sve posebno ranjive grupe.
Ciljevi Svjetske sedmice dojenja:
Informirajte ljude o nejednakostima koje postoje u podršci i rasprostranjenosti dojenja
Učvrstite dojenje kao izjednačenje za zatvaranje jaza u društvu
Angažirajte se s pojedincima i organizacijama kako biste poboljšali saradnju i podršku za dojenje
Podstaknite akciju na smanjenju nejednakosti u podršci dojenju fokusiranjem na ranjive grupe
World Breastfeeding Week is held in the first week of August every year, supported by WHO, UNICEF and many Ministries of Health and civil society partners. The theme for 2024 is Closing the gap: Breastfeeding support for all.
This year WHO wants to really recognize breastfeeding mums, ensure they are seen and heard, and share relatable human experiences about breastfeeding and the importance of multi-level support.
This support includes:
- Policies and attitudes that value women and breastfeeding
- A women and breastfeeding-friendly health care system
- Respect for women’s autonomy and her right to breastfeed anytime, anywhere
- Solidarity and community support
There are actions we can all take that help women to breastfeed as long as they would like.
The campaign theme is “Breastfeeding support for all”.