Svjetska sedmica dojenja 2018

 

Dojenje je jedinstveno i daje podjednake mogućnosti svima na samom početku života: poboljšava zdravlje, dobrobit i opstanak žena i djece širom svijeta. Svjetska sedmica dojenja je jedna od kampanja koju redovno provodi veliki broj zemalja, a njen glavni cilj je ohrabriti majke da doje svoju djecu. U svijetu ispunjenom nejednakošću, krizama i siromaštvom, dojenje je temelj za dobro zdravlja djece i majki. Ono je prirodan, optimalan, pristupačan i ekonomičan način ishrane dojenčadi i male djece. Ne predstavlja trošak za ishranu, štedi kućni budžet i unapređuje vezu između majke i djeteta bez obzira na okolnosti.
Svake godine Sedmica dojenja je posvećena određenoj temi. Ove godine tema je: „Dojenje: Temelj za život“, a njeni ciljevi su:
Informisati javnost o povezanosti između dobre hrane, sigurne hrane, smanjenja siromaštva i dojenja.
Usidriti dojenje kao temelj života.
Poticati saradnju/sarađivati sa pojedincima i organizacijama radi većeg utjecaja.
Pokretati akcije za poticanje dojenja kao sigurne hrane, dobre hrane i hrane koja smanjuje siromaštvo.
 
 
Majčino mlijeko je prva i najprimjerenija hrana za dijete, a dojenje je i jedinstvena mjera očuvanja zdravlja djece od najranije dobi. Dojenjem se potiče tjelesni, emocionalni, osjetilni i kognitivni razvoj djeteta i zaštita od zaraznih i hroničnih nezaraznih bolesti. Isključivo dojenje smanjuje stope dojenačke smrtnosti uzrokovane dijarejom i pneumonijama i doprinosi bržem oporavku dojenčeta nakon bolesti. Ono može reducirati 1/3 svih oboljenja disajnog sistema i 1/2 od svih dijareja u zemljama sa niskim i srednjim prihodima.
Dojenje sprječava malnutriciju u svim oblicima, koja obuhvata i pothranjenost i prekomjernu težinu kao kratkoročne i dugoročne faktore rizika za nastanak hroničnih masovnih nezaraznih oboljenja. Obezbjeđuje djeci sigurnu hranu i u kriznim vremenima (glad, prirodne nepogode, ratovi, ekološke katastrofe), smanjuje i zaustavlja siromaštvo. Dojenje je vitalni dio održivog razvoja i bezuslovna komponenta globalne akcije kako bi se okončala pothranjenost i glad u svijetu. Postupno povećanje optimalnog dojenja moglo bi spasiti 820.000 života godišnje i spriječiti 13% svih smrti djece ispod 5 godina života, te spriječiti dodatnih 20.000 smrtnih slučajeva žena od raka dojke svake godine u svijetu. Dojenje može smanjiti tip -2 dijabetesa za 35%, a višak kilograma, odnosno gojaznost za 26% , koji u zreloj dobi predstavljaju značajne biološke faktore rizika za nastanak i razvoj hroničnih masovnih nezaraznih oboljenja. Dojena djeca brže sazrijevaju, osjećaju sigurnost u krilu majke što im kasnije pomaže da se razviju u stabilne ličnosti. Bolji razvoj nervnog sistema im omogućava bolji razvoj vida, sluha kao i mentalne sposobnosti.
Dojenje ima pozitivan učinak i na zdravlje majki umanjujući rizik razvoja raka jajnika i dojke, uz to ne opterećuje dodatno obiteljske finansije i sigurno je za okoliš. Uz sve svoje pozitivne učinke na majku i dijete u ranom, najosjetljivijem razdoblju, dojenje u skladu s preporukama ima i dugotrajne učinke koji se ogledaju u cjeloživotnom zdravlju pojedinca.
Investiranje u dojenje je jedna od najpametnijih investicija koju zemlja može da napravi za dobrobit građana. Dokaz da dojenje donosi koristi za žene, djecu, kao i zajednice i društva, nikada nije bio jači – ali stope dojenja u posljednjih 20 godina stagniraju. Monogo djece propušta ovaj ogromni poticaj za njihovo zdravlje i dobrobit. U svijetu samo 40% svih beba do 6 mjeseci isključivo doji. Mnoge barijere onemogućavaju ženama da doje svoje bebe: nedostatne zdravstvene usluge, nedovoljna podrška porodice i potpora zajednice, nedovoljno razumijevanje na radnom mjestu i politika zapošljavanja.
Ovogodišnjom kampanjom se nastoji naglasiti vrijednosti dojenja u današnjem svijetu punom nejednakosti, siromaštva i kriza. 
 
 
Breastfeeding is unique and provides equal opportunities for everyone at the very beginning of life: it improves health, well-being and survival of women and children around the world.
Each year, The World Breastfeeding Week is dedicated to a particular topic. This year, the theme is "Breastfeeding: Foundation of Life", and its goals are:
• Inform people about the links between good nutrition, food security, poverty reduction and breastfeeding.
• Anchor breastfeeding as the foundation of life.
• Engage with individuals and organisations for greater impact.
• Galvanise action to advance breastfeeding as a part of good nutrition, food security and poverty reduction.
This year's campaign seeks to highlight the values of breastfeeding in today's world full of inequality, poverty and crisis.